Tolong Klik Iklan Ni

Selasa, 20 Disember 2011

Samsung Galaxy Note - Impiana ku

 


Samsung Galaxy Note...smartphone OS Android 2.3.5 (Gingerbread) dengan keupayaan Dual Core 1.4GHz 16GB yang berbaloi untuk dimiliki...sesapa yang mampu la...macam aku mana mampu nak beli smartphone yang berharga sekitar RM2300 nih...nanti la smartphone ni dah jadi barang secondhand baru aku beli gamaknya...heheheee....Kali pertama melihat Samsung Galaxy Note nih...tiba-tiba jatuh hati jatuh cinta pandang pertama (cewahhh) kerana beberapa fungsi yang sesuai dengan kecanggihannya....Galaxy Note merupakan smartphone yang boleh diklasifikasikan sebagai gajet yang duduk ditengah-tengah antara smartphone dan tablet...I LIKE IT!

Melihat kepada fungsi smartphone ni... aku tertarik dengan teknologi pen stylus walau dulu pun dah ada...ntah tak tau macam mana boleh tenggelam...sekarang ni Samsung ketengahkan balik kat model Galaxy Note nih...yang mana boleh menulis dengan tahap tekanan yang berbeza selain dapat mengubah kepada teks secara automatik...kot senang la nak mencatat idea-idea buat entri blog sambil berjalan-jalan makan angin cari makan...ekekeke....Selain tuh jugak dapat la aku ambik gambar sebarang aktiviti famili ataupun aktivi kelab Exora yang aku sertai sekarang nih dan senang-senang aku terus upload kat fb/tweeter/google+...tu kalo mampu beli la...ekekeke....

Dengan skrin sebesar 5.3"...(peh besar giler) saiznya lebih besar sikit dari Samsung Galaxy SII (4.3'') macam member aku pakai tu...jadi tak besar sangat la kalo kita menjawab panggilan...tak la macam kita pakai Samsung Galaxy Tab (apa jadi kalo smartphone sebesar Galaxy Tab 10.1...pasti nampak lawak...hahahhaha.....)...ketebalan dan saiz yang sederhana...Samsung Galaxy Note dapat diletakkan kat dalam poket kita dan senang dibawa kemana-mana jer untuk melayari laman sosial dengan mudah dan banyak lagi fungsi-fungsi menarik dalam Samsung Galaxy Note yang sesuai untuk kaki media sosial seperti facebook, blog, twitter, youtube dan e-mel...memang berbaloi untuk dimiliki dan mengggunakannya sebagai satu gajet yang memudahkan kerja korang....

Sebenarnya Galaxy Note telah pun berada dipasaran sejak bulan 11 lagi...nih saja jer aku nak ulas serba skit dari pandangan aku sebagai peminat gajet ni...kebetulan aku pegi kat kedai telefon pasal nak beli bateri smartphone aku yang dah kondem...alang-alang menyeluk pekasam...biar la sampai kepangkal lengan (sebelum nih aku baca review kat sokkabar dan blog jer)...aku mintak la kat tokey kedai nak tengok dan belek-belek Samsung Galaxy Note...(nasib baik la tokey tu bermurah hati beri aku belek-belek...alasan aku senang jer...aku kata nak buat ulasan 'selari' kat blog...heheee) puas duk belek itu ini itu ini tekan sini tekan situ...keinginan TERlampau untuk memiliki gajet nih kian membara dan amat membara (sampai terlupa nak ambik gambar Galaxy Note yang aku belek tuh...teruja punya pasal la..takpe...aku curi jer gambar Samsung Galaxy Note kat web).................tapi sabar jer la...fulus tarak oooiiii...huhuuuu..............


Specs:

Screen Size 5.3-in
Screen Resolution 1280x800 pixels Super AMOLED
OS Android 2.3.5 (Gingerbread)
Internal Storage 16GB
Camera 8MP auto-focus with LED flash
GPS Yes
3G/ Wi-Fi Connectivity Yes/Yes
Talktime 10+ hours

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...