Tolong Klik Iklan Ni

Jumaat, 16 Disember 2011

Exora Bold dan Prime Mula Berada Di Pasaran

Exora BOLD
Exora PRIME
SUBANG JAYA, 15 DISEMBER - Proton Holding Berhad pada hari ini mengumumkan penjualan varian baru MPV pertama Malaysia iaitu Exora yang dilengkapi enjin 1.6 liter Campro Charge Fuel Efficiency (CFE) dengan prestasi yang boleh dibandingkan dengan enjin 2 liter.
Enjin CFE tersebut didatangkan pada varian Exora Bold Premium dan Exora Prime yang turut disertakan dengan transmisi CVT.
“Kombinasi enjin Campro CFE dengan transmisi CVT mejadikan kedua varian itu lebih efisyen dan ekonomikal,” kata Dato’ Sri Haji Syed Zainal Abidin Syed Mohamed Tahir, Pengarah Urusan Grup Proton Holding Berhad.
Exora Bold turut ditawarkan dengan varian executive dengan enjin 1.6 liter Campro CPS dengan transmisi manual dan automatik. Turut ditawarkan ialah varian standard dengan enjin dan transmisi yang sama.
Exora Prime pula lebih eksklusif dengan hanya enam tempat duduk dan beberapa perkakasan standard lain seperti cermin sisi elektrik boleh lipat, brek cakera belakang, roda aloi 16 inci dan warna baru iaitu Absolute Brown.
Bahagian interior pula didominasi dengan balutan kulit dan dimewahkan lagi dengan panel tengah, panel gear dan corong penyaman udara berwana kayu (walnut). Exora Prime turut dilengkapkan dengan kerusi kapten pada barisan kedua, dua monitor pada perehat kepala dan sistem audio dengan navigasi dan kamera undur.
Sejak dilancarkan pada April 2009, sebanyak 65,049 unit Exora telah terjual dengan 82,854 unit tempahan. Purata jualan sebulan Exora pula ialah sebanyak 1,800 unit dan Proton optimistik untuk mencapai jualan sebanyak 2,000 unit dengan pengenalan varian baru itu.
Exora Bold Premium dan Exora Prime akan mula didaftarkan pada minggu kedua Januari 2012 dan pelanggan yang memandu uji pada 16 – 18 Disember akan menerima cenderamata sempena kempen Proton 4 U Day. Walau bagaimanapun, Exora Prime hanya boleh dilihat dan dipandu uji   di Bilik Pameran Kristal di Juru, Plentong dan Mutiara Damansara.


Sumber: geartinggi

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...