Tolong Klik Iklan Ni

Sabtu, 22 September 2012

Karikatur

Lukisan karikatur hasil karya Amir Extremeart

Pernah tak wajah korang dikarikaturkan oleh pelukis? Hahahh...memang lucu la kalau wajah kita diherotkan tapi masih seiras lagi dengan gambar asal...hahahaa...nampak lawak, lucu dan sempoi jer...hahahah.

Sebenarnya bukan senang nak mengherotkan wajah seseorang...perlu bakat dan kemahiran yang tinggi untuk  mengkarikaturkan potret...aku sendiri pun tak mampu buat sehebat ni walaupun aku sendiri bermula sebagai kartunis pada awal dulu-dulu...ermm masa muda-muda dulu la...sekarang dah 'pencen' lukis kartun dah...cuma sekali sekala tu ada la kalau nak lepas gian...hahahah...opstttt apahal aku citer kisah aku pulak ni...dah melalut dah nih...hahahhh.


Cuba korang tengok gambar sebenar dengan karikatur tu...amacam? Hahahhh...memang menjadi kan kan kan? Kalau korang nak tempah lukisan karikatur macam ni...boleh hubungi sahabat aku bro Amir Extremeart melalui FB beliau. Selain karikatur...beliau juga berbakat melukis potret, alam semulajadi, mural dengan pelbagai medium dan pernah melukis poster wayang gambar (panggung wayang atau pawagam)...semasa zaman cineplex takde lagi macam sekarang ni. Dulu-dulu kalau satu-satu wayang gambar yang nak ditayangkan...pelukis-pelukis akan melukis poster yang bersaiz besar (saiz? ermmm...saiznya besar la) untuk ditampalkan kat bangunan pawagam...ermmm sekarang ni dah tak ada dah...semuanya pakai cetak jer. Owhh...teringat kat sorang kawan aku yang pernah melukis poster wayang di pawagam Rex (bangunan ni ada lagi...dah jadi tempat perniagaan) yang terletak ditapak stesyen bas lama Kuala Terengganu tu (sekarang stesyen teksi)...hebat jugak kawan aku tu (nostalgia...kemanakah beliau kini?)

Hahahhh...berbalik pada topik...ni la gambar asal semasa join KONVOI AMAL HARI MALAYSIA baru-baru ni yang sahabat aku bro Amir Extremeart karikaturkan... :)


Gimik perasmian sticker 3D EOCM TGK CREW

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...