Tolong Klik Iklan Ni

Ahad, 29 Januari 2012

Khazanah Islam Dari China - Destinasi Ming


Lembaga Muzium Negeri Terengganu akan mengadakan satu pameran antarabangsa Khazanah Islam Dari China mulai 14 Februari hingga 13 Julai 2012 bertempat di Galeri Mandalika Muzium Negeri Terengganu di Bukit Losong, Kuala Terengganu.

Pameran dengan kerjasama Topchain Capital Sdn. Bhd. mempamerkan artifak berunsur kesenian Islam dari pelbagai destinasi China terutama Destinasi Ming. Pelbagai artifak kesenian termasuk yang diperbuat dari emas, perak, gangsa, porselin dan batu jed dijangka bakal menarik minat pengunjung pameran tersebut. Turut dipamerkan, naskah Al-Quran bersadur emas dari empayar Othmaniah yang bernilai lebih RM170 juta yang akan menjadi tarikan utama pengunjung.



Muzium dan penganjur juga turut mempamerkan artifak dari destinasi lain yang mempunyai ciri dan motif berbeza. Pameran tersebut akan dibuka jam 9.00 pagi hingga 5.00 petang pada hari Sabtu hingga Khamis, jam 9.00 pagi hingga 12.00 tengahari pada hari Jumaat.

Kepada bakal pengunjung-pengunjung, silalah datang beramai-ramai untuk melihat sendiri artifak kesenian Islam yang dipamerkan. Juga turut diadakan pelbagai acara/aktiviti sampingan dari masa kesemasa sepanjang pameran Khazanah Islam Dari China.

2 ulasan:

Belog Sambal Belacan berkata...

nice entri

http://akutetapaku85.blogspot.com/

Kizz Kazz berkata...

terimakasih :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...