Tolong Klik Iklan Ni

Isnin, 9 April 2012

Ngeteh Seni GSR


Time on the way balik ke Terengganu dari Penang pada 1 April, aku sempat bertemu dengan rakan seni yang aku kenali kat fb group GSR. Pertemuan yang berlangsung di bandar Kulim kat sebuah kedai makan, yang terbaiknya beliau belanja aku sefamili makan tengahari kat kedai tu, terimakasih lah Dr.Hairudin kerana sudi belanja aku sefamili...lain kali belanja lagi ye...hehehee. Eh! Lupa pulak apa nama kedai makan tu! Hah tak kesahlah...janji kedai makan...ekeke!!


Sambil makan kita orang sembang seni/peribadi dan perkembangan seni tanah air dan juga pelbagai isu. Sebenarnya kita orang dah berjanji nak bertemu pada sebelah malam 31 Mac tapi oleh kerana aku keletihan  teramat sangat pasal seharian ronda-ronda pusing bahagian pulau, Penang, terpaksalah ditunda keesokan hari time nak balik ke Terengganu.


Selepas selesai makan dan dah kenyang...erkk Alhamdulillah...., kita orang sambung lagi sembang seni di Poliklinik milik beliau yang tak jauh dari kedai makan tu. Beliau seorang Doktor perubatan yang mengusaha klinik sendiri kat bandar Kulim tu...hah tu dia, seorang doktor perubatan yang minat melukis, bukan pengumpul lukisan eh...beliau seorang PELUKIS...pergghhhh...ni Dr.Pelukis laa. Sebelum ni aku ada seorang kawan...doktor juga la tapi hanya minat mengumpul jer karya-karya seni yang dibeli dari aku dan rakan-rakan pelukis Terengganu. (Doktor tu dah lama aku tak jumpa...lost contact!)


Ni haa sesi belek membelek softpastel dalam studio beliau. Korang nampak tak ubat-ubatan dalam stor tu? Sebenarnya studio tu bilik rawatan pesakit juga lah. Hah apa korang rasa apabila seorang doktor melukis dan bila siap lukisan tu digantung pada dinding klinik? Pasti sejuk mata memandang dan secara tak langsung kesihatan kita akan meningkat jadi lebih baik! Hehehe.....ada betul ke nih?

Airterjun

Helang

Airterjun

Masjid

Potret

Lanskap

Ni aku paparkan beberapa lukisan hasil karya seorang Doktor...cantik kan kan kan. Sememangnya beliau berbakat besar dalam senilukis. Sapa percaya, seorang doktor perubatan punya bakat besar dalam berkarya! Ermmm...aku rasa mungkin ada lagi doktor-doktor yang punya bakat melukis kat luar sana yang mungkin kita tak ketahui!!

Ni sembang seni ke kena check kesihatan?

Apa yang aku 'bangga'kan, beliau seorang doktor yang simple dan mudah mesra. Seorang doktor yang kreatif dalam berkarya. TERBAIKKK!!

p/s 1: Jika panjang umur, suatu hari nanti kita jumpa lagi Dr.Hairudin...InsyaAllah

p/s 2: Sebenarnya ini kali ketiga pertemuan dengan rakan GSR, kali pertama dengan saudara Taib Aur di Masjid Kristal dan kali kedua dengan Munif di I-City Pulau Warisan (bersama Taib Aur dan dua rakan pelukis Terengganu semasa malam hujan lebat!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...