Tolong Klik Iklan Ni

Isnin, 16 Julai 2012

Pekena Mee Kari @ Mee Jawa


Hari ni 16 Julai 2012 bersamaan 26 Syaaban 1433H, aku dengan moksu pekena mee jawa buat kali terakhir sebelum datang bulan Ramadhan tak sampai beberapa hari lagi. Kalau nak tau, mee jawa ni kalau nak kata femes sangat tu tak la tapi memang femes pun, tu la pasalnya mulai jam 9.00 pagi lagi dah ramai orang.

Sebenarnya warung ni bukan jual mee jawa jer...ada jugak soto, lontong dan mee sup. Bagi aku, lebih suka mee jawa jer...memang sedap!


Ni la mee jawa tapi aku panggil mee kari jer. Opssttt...lupa nak beri tau lokasi warung mee jawa nih...hahaaa. Ok...warung ni terletak kat Jalan Gong Kapas berhampiran antara pejabat pos Gong Kapas dan kedai kain Saleem Aziz. Nak target senang jer...target bumbung khemah berwana biru kat tepi jalan tu...hah tu la dia warung mee jawa (sori...aku tak tau apa nama warung mee jawa tu...heheee)

hahahh...licin mee jawa :)
Waktu operasi warung mee jawa ni mula jam 9.00 pagi hingga habis jualan. Kebiasaannya jam 11.30 pagi lebih kurang dah habis dah! 


p/s: Pada bulan puasa, mee jawa ni ada dijual kat Bazar Ramdhan Pantai Batu Burok kat parking kereta hadapan Kompleks Renang MBKT. Tapi aku biasa tak sempat beli...dah habis dulu. Kalau nak beli jugak...kena beli awal-awal sebelum jam 6.00 petang!

2 ulasan:

Natasha Binti Nordin berkata...

Salam. sha penah keje kat perodua depan tuh . tiap kali lunch salu makan kat situ.. mee jawa dier mmg terbaik la !da 3 tahun masih segar la ingatan mee jawa tuh . huhu . nanti nk try buat la :D

Kizz Kazz berkata...

Wsalam...wah dah 3 tahun tak pekena mee jawa/kari tu...saya nya kurang2 sebulan mesti pekena mee kari...kalu tak sempat kat gong kapas saya selalu gi kat medan selera padang negara kat kuala ibai pada sebelah malam...kat situ cawangan mee jawa kat jalan gong kapas tu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...