Tolong Klik Iklan Ni

Khamis, 22 Ogos 2013

Pameran Air Tangan

Lembaga Muzium Negeri Terenggnu (LMNT) buat julung kalinya kini mengadakan Pameran Air Tangan Koleksi Pemenang Citra Terengganu 2005 - 2013 yang dirasmikan oleh Y.A.B Dato' Seri Ahmad bin Said, Menteri Terengganu pada 22 Jun 2013 di Dewan Batu Bersurat Muzium Negeri. Perasmian pameran tersebut dilangsungkan bersekali dengan majlis jamuan hari raya anjuran Muzium Negeri Terengganu.
Koleksi lukisan-lukisan yang menjadi milik LMNT merupakan hasil karya  pelukis-pelukis yang menyertai pertandingan Citra Terengganu dan memenangi tempat terbaik pertandingan tersebut yang telah diada sejak tahun 2005 sehingga 2013. Pertandingan yang telah dianjurkan itu bertemakan citra Negeri Terengganu yang berpaksikan pada budaya, sejarah, alam sekitar Negeri Terengganu itu sendiri.
Kepada pelukis-pelukis dan peminat-peminat senilukis tanahair, bolehlah berkunjung ke pameran tersebut yang sedang berlangsung dari 22 Ogos - 21 Oktober 2013, Foyer Muzium, Negeri Terengganu. Nikmatilah dari kacamata anda karya-karya lukisan yang dipamerkan.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...